Projectgroep

Welkom in de projectgroep.

Op de Hagenhofschool werken we met een plusklas. We noemen de plusklas bij ons op school de projectgroep. In de projectgroep ontmoeten (hoog)begaafde kinderen elkaar wekelijks. Samen ontdekken we de verschillende manieren van leren, denken en leven. We werken daarbij aan verschillende projecten, uitdagingen zoals; maak een Klokhuisfilmpje van een superheld, ontwerp een escaperoom.

De kinderen leren tijdens de projecten hoe je samen kan werken en om oplossingen te bedenken voor een probleem; "Ontwerp een diertuin waarin de oppasser in één ronde alle dieren te eten kan geven. Bouw erbij wat de oppasser nodig heeft.

Dit schooljaar zijn we gestart met het project "Land in Zicht" daarbij gaan we even terug in de tijd naar de Gouden Eeuw. De kinderen gaan op reis in groepen met hun zelfgekozen schip en gaan handeldrijven in het oosten. Ze hebben hiervoor 10000 gulden gekregen. Hiervan moeten ze een schip komen, loon betalen aan de bemanning en genoeg voorraad meenemen voor de lange reis. Onderweg komen ze allerlei opdrachten tegen waarmee ze geld kunnen verdienen, specerijen kunnen kopen enz. We zijn benieuwd welk schip met de meeste gevarieerde handel, goud, geld terugkomt.